7 Temmuz 2009 Salı

"İstanbul Yabani İnsanların Elinde"

İlber Ortaylı bir gazetenin kendisiyle yaptığı söyleşide söylemiş bu sözleri. Ve başlık olarak kullanılan bu sözlere o kadar hak verdim ki...
Geçen gün Güneşli Günler ile konuşuyorduk. İstanbul gibi bir şehirde yaşayanların profiline baktığımızda, burada yaşamayı haketmeyen çok insan olduğunu düşündük. Başbakan bir zamanlar İstanbul'a girişler için vize uygulaması yapılsın dediğinde kıyamet kopmuştu. Oysa ben sonuna kadar desteklemiştim ve hala da destekliyorum bu fikri.
Şehir ve çevre adına yazılacak çok şey var aslında. Çevre hergün daha da katledilirken, bizler seyirci kalıyoruz. Yapılması gerekenler çok basit olduğu halde görgüsüz ve...
Aslında daha ağır kelimeler kullanmak istiyorum ama terbiyem müsade etmiyor. Bunlardan yüzlercesi ile karşılaşıyorum hergün.
Geçen gün eşimle vapurla Üsküdar'a geçiyorduk. Denizin orta yerinde bir yerde büyük bir çöp yığını gördük. Herşey vardı içinde:(( Belli ki özellikle getirilip bırakılmış. Ben çok sinirlendim ve ağzıma geleni söyledim. Böyle durumlarda sakinleşemiyorum. İşte pet şişeleri koca arabaya sığdıramayıp pencereden fırlatanlardan, ceplerindeki fazla gördükleri kağıt parçalarını çöp bulamayınca yere atan adamlardan bahsettim eşime ve ne kadar "öküz" olduklarından... Ellerinde pet şişeyle karşımızda oturan bir çift vardı. İnerken bir baktım şişeyi bırakmışlar koltuğa gitmişler. Oysa iki adım ötede çöp kutusu var ve inerken önünden geçtiler. Dışardan baktığınızda modern görünümlü insanlar bunu yapanlar. Hiç utanmıyorlar, çekinmiyorlar bunları yaparken. Çok doğal bir hareket gibi yapıyorlar. Tabi eğitim aileden başlıyor.
Hiç unutmam mahalle bakkalından çıktım bir gün. Hemen önümden de 4-5 yaşlarında küçük bir kız çocuğu çıkmıştı. Çevresini şöyle bir kolaçan ettikten sonra, elindeki kağıt parçasını gizlice yere attı. Ben arkadan cık cık çok ayıp deyince suçlu bakışlarla koşarak uzaklaştı. O yaştaki çocuk aslında biliyor yanlış bişey olduğunu ama belki de annesi babası önemsemediği için o da öyle yapıyor.

"Eğitim şart" klişe cümlesini kullanmak istemiyorum ama bu insanlar nasıl eğitilir onu da bilmiyorum:((
ASUNAZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder