23 Haziran 2011 Perşembe

Hepsiburada, Sorumlu nerede, Ticaret Ahlakı Nerede?

Yakında bir bebeğim olacak inşaallah. Bu süreçte beni zorlayan şeylerden biri de ihtiyaçlarımı karşılamak için yeterince gezip dolaşamamak oldu. Ben de bu nedenle daha çok online alışverişe yöneldim.  Bu anlamda seçenekler sınırsız ama güvenli ve hızlı alışveriş için elbette öne çıkan online mağazalar daha çok rağbet görüyor. Aslında şimdiye kadar bu tür alışverişlerden daha çok kampanyalı özel alışveriş sitelerini  tercih eden biriydim. Bebek ve kendim için daha çok buraları tercih ederken arada bir standart ihtiyaçlar için  bildik sitelerden birisi olan Hepsiburada. com'u da birkaç kez tercih ettim. Fakat gelin görün ki  her seferinde bin pişman oldum. İlk alışverişimde sitede ürün altlarında yapılan yorumların tam aksine ürünlerim elime günlerhar günler sonra ve neredeyse tek tek ulaştı. Bundan ders almayan ben en son bebeğin doğumunda acil ihtiyaç diyeceğimiz  türden şeyleri tek seferde halletmek düşüncesiyle sepete attığım bidolu şeyi  bir çırpıda sipariş ettim. Gelin görünki sonrasında hiçbir şey bu kadar hızlı gelişmedi...

15  Mayısta verdiğim siparişten günler geçmesine rağmen ses çıkmıyordu. En son tam 11 gün sonra mailime iki ürün sevk  maili aynı anda düştü ve fakat ertesi gün elime sadece  bebek küvetinin olduğu bir tane paket teslim edildi. Birkaç gün bekledim ama diğer ürünlerimin olduğu ikinci  paketten ses sada çıkmadı günlerce. Sonra hepsiburada.com'a durum hakkında bilgi almak üzere bir mail attım ve birkaç gün sonrada aradım. Mailde de talafonda da aynı şey söyleniyordu. Kargo bölümünde bir karışıklık olduğu ve birkaç gün içinde çözecekleri şeklinde.  Günler geçiyor yine ses çıkmıyordu, artık konuya eşimde dahil olmuş ve neredeyse her gün hepsiburada com'u arıyor yada mail yazıyor ve her seferinde de aynı türden cevaplar alıyorduk... Bu arada hamilelik stresime eklenen bu saçma durum beni gün geçtikçe daha da üzüyordu. Sırf zamandan tasarruf amacıyla tercih ettiğim  bu alışveriş  sayısız mail ve dakikalarca süren telefonlar yüzünden bir sürü zamanımı çalmış ve üstüne beni stres topuna çevirmişti, işin kötüsü sonuç hala sıfır elde var sıfırdı.

Sözüm ona mağaza yetkilileri hala kargodaki sorunu araştırıyordu. Alışverişin üzerinden artık bir ay geçiyordu ki yani 15 Haziran gibi, bu kez artık belki ilk başta yapmamız gereken para iadesi talebinde bulunduk. Aynı gün içinde lojistik alt yapı yenileme  çalışmaları nedeniyle kargoda sorunlar yaşadıklarını ifade eden ve ürünlerimizi bedelsiz! olarak yeniden kargolayacaklarını  vaad eden bir mail geldi.  Hiç özürsüz ve mantıklı bir açıklama olmaksızın ürünlerimiz tam bir ay boyunca teslim edilmemişken şimdi bedelsiz olarak artık o da ne demekse bize kargolanacağı vaad ediliyordu bu kez. Tekrar beklemeye başladık. Bu kez ayın 20'sinde yani yine 4 günün ardından, hiç özürsüz ve sanki ben siteye yeni sipariş vermişim gibi bir dille yazılmış bir mail düştü mail kutuma. Siparişleriniz en kısa sürede teslim edilecektir  türünden bir ifadeyle. Bugün ayın 23'ü, yani hepsiburada.com!a sipariş verişimin üzerinden bir ay bir hafta geçti ve ürünlerimin tedarik sürecinde olduğu yazıyor hala sitedeki siparişlerimn bölümünde...

Aynı ile vaki anlattığım olayların üzerinden sadece şunu söylemek istiyorum...  Bu kadar ciddiyetsiz bir alışveriş sitesine daha önce hiç rastlamamıştım  umarım bundan sonra da rastlamam. Bir daha bu siteden bir çöp bile alırsam kendimden şüphe ederim.... Bunca yıllık halkla ilişkiler meslek hayatımda bu kadar  müşteri memnuniyetini takmayan, önemsemeyen bir marka daha görmedim. Üstelik bu site bu ülkenin koskocaman bir holdinginin uzantısıyken ve yapılan her yanlış ya da doğru iş ona mal edilirken... Sonuç itibariyle  hepsiburada insanlarla dalga geçiyor, işini kesinlikle doğru yapmıyor.  Yaşadığım maağduriyet elbette burada kalmayacak. Ürünlerim sağ salim elime ulaşsa bile bu konuda yaşadığım mağduriyetin hesabını sormaya devam edeceğimi bilmenizi isterim. Bence herkeste böyle yapmalı.

Son olarak hepsiburada, sorumlu nerede, iş ahlakı nerede?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder