9 Ekim 2009 Cuma

Bırakın Yağmur Yağsın, Nasılsa Celal Birsen Var!

Sonbahar geldi, malum yağışlar kapıda. Eşim emektar şamsiyesini geçen gün otobüste unutmuş. Hem onunla anılar biriktirdiği için hem de gerçekten kaliteli bir şemsiye olduğu için ardından baya bir üzüldü. Ben de bu evlilik yıldönümümüzde ona bir iki hediyeyi birlikte almak istedim. Listenin başında da şemsiye vardı elbette.

İnternette yaptığım bir iki araştırmanın sonunda Celal Birsen'in küçük çantalara bile sığabilen ebattaki şemsiyesini almaya karar verdim. Araştırırken de gördümki markanın resmi sitesinde online satış bölümü de var üstelikte kargo ücretsiz teslimle. Hemen formlarını doldurdum, kart bilgilerimi girdim ve siparişimi verdim. Bekliyorumki ertesi gün en geç bir sonraki gün elimde olur. Fakat heyhat siparişimin üzerinden iki gün geçmesine rağmen bir tık yok.

Üçüncü gün arayıp siparişimle ilgili bir gelişme olup olmadığını sordum ve telefona bakan hanımefendi adımı bile sormadan bana 'siparişinizi bugün kargoya veriyorum, yarın elinizde olur' dedi. Peki dedim ve kapattım ama ürünüm elime ertesi günde ulaşmadı. Bekledim bir gün daha ve ertesi gün yine aradım.

Uzun uğraş sonrası düşürebildiğim telefonda bu kez sekreter bana ilgili arkadaşın yerinde olmadığımı daha sonra aramam gerektiğini söyledi. Ben de kendisine irtibat bilgilerimi bıraktım ve derdimi anlattıktan sonra beni aramalarını rica ettim. Tabi arayan soran olmadı haliyle ve akşama doğru tekrar aradım. Yine epey uğraştıktan sonra ancak online satışlarla ilgili olduğunu belirten bayan çıktı telefona ve bana ürün sipariş kodumun ellerine ulaşmadığını ve irtibat bilgilerimin de ellerinde olmadığını bu nedenle ürünü gönderemediklerini ve bizi de arayamadıklarını söyledi. Ben de kendisine sabırla, siteye üye olurken zaten hem e-mail hem de telefon bilgilerimi girdiğimi, aynı şekilde kod da girdiğimi belirttim. Bu kez bana bilgileri kendilerinin göremedikleri ve sadece bankaya gittiği şeklinde saçma bir açıklama yaptı.

Peki dedim bana ne zaman göndereceksiniz ürünü, bayan 'kodunu verirseniz hemen şimdi gönderiririm' dedi. Ben de ürün kodunu telefonda tekrar kendisine verdim fakat kendileri yine benden hiçbir telefon ya da adres bilgisi alma gereği duymadı. Ayrıca ürün tutarı kredi kartımdan alınmış ve fakat ürün teslim edilmemiş haldeyken siz bana bilgilerimi göremediğini söylüyorsunuz. Bu durumda şayet ben sizi aramasaydım bu konuda nasıl bir yol izliyecektiniz ürünü teslim etmek için dedim, bayan bana 'bütün müşterilerimiz bizi arar bu durumlarda' diye abuk bir cevap verdi. Yani dedim sizin eksik hizmet zincirinizde bizim mi arayıp takipçi olmamız gerek, evet dedi. Peki dedim ve telefonu kafamda sorularla kapattım.

Şimdi benim anlamadığım şu, eğer siteye üye olurken girdiğim adres, telefon ve e-mail bilgilerimi oradaki satış görevlisi göremiyorsa benden teslim adresi almadan ürünü nasıl ve nereye gönderecek, şayet bilgilerimi görebiliyorsa da neden bana göremiyoruz diye bir yalan söyleme ihtiyacı hissetti? Sonuçta sipariş gecikmiş olabilir.

Ardından müşteri temsilcileri ya da Halka ilişkiler departmanıyla görüşmek ve derdimi anlatmak üzere firmayı tekrar aradım. Çünkü yaptığım görüşmede kesinlikle tatmin olmamıştım. Yine uzun uğraşlardan sonra telefonu düşürdüm ve sekreterden halkla ilişkiler ya da müşteri temsilcisi ile görüşmek istediğimi söyledim, ardından nereye aktarıldığımı bile bilmediğim bir yerde dakikalarca telefon açık ortamın sesleri geliyor ve fakat kimse benimle konuşmuyor halde bekletildikten sonra pes edip telefonu kapattım.

Bir haftanın sonunda ürünüm hala elime ulaşmamış ve doğru düzgün bir muhatap bile bulamamış halde Celal Birsen markasından buz gibi soğudum. Ürünüm hala gelmedi ve gelip gelmeyeceği de meçhul. Peki ben bu işin peşini bırakacak gibi miyim, hayır!

1 yorum:

  1. kesinlikle sonuna kadar gitmelisin. Büyük marka olarak bildiğimiz bir çok firmada bu tarz abukluklar oluyor. Benim de İpekyol'la sorunum olmuştu. Ve resmi makamlara başvurmadığım için sonuçsuz kaldı.

    YanıtlaSil