15 Temmuz 2009 Çarşamba

"Çağdaş"lık!

Üniversite ikinci sınıfta başladığım fotoğraf macerama uzun bir süre ara verdim. İş güç vs. derken oldukça da soğudum. Ama ara sıra depreşmiyor değil fotoğraf çekme isteğim. Hali hazırda bir makinem de olmadığı için üye olduğum fotoğraf paylaşım sitelerine yüklediğim eski fotoğraflarıma gelen yorumlarla ve de orada paylaşılan fotoğrafları izleyip yorumlamakla avutuyorum kendimi.
Bu sabah da yine sitelerden birinde günün fotoğrafı seçilmiş fotoğraflara bakıyordum. Aralarından biri dikkatimi çekti. Ne güzel bir enstantane yakalamış diye açtım fotoğrafı. (http://www.fotopya.com.tr/photo.aspx?memberPhotoID=15411&Photoname=ISIMSIZ) Açar açmaz da hayal kırıklığına uğradım fotoğrafın altına düşülmüş notla. "Bu ülkede eşitlik yok diyenlere kapak olsun.. " diye yazıvermişti fotoğrafı çeken arkadaşımız. Ve fotoğrafın estetiği ve etkisinden daha çok içeriği ve bu not üzerine yoğunlaşmış bütün yorumlar. Sözde çağdaş(!) olan bir kısım "fotoğrafsever" o beyinlerine kazınmış, kendilerinin düşünmeyi beceremedikleri kalıplaşmış sözlerle yorumlamışlar fotoğrafı. Oysa orada sıradışı olan bişey varsa o da üzerindeki baskıcı bakışlara aldırmadan çarşaflı hanımefendinin balık tutmasıdır.

Bu ülkede ne zaman başkalarının özgürlükleri üzerinden özgürlük naraları atmayı kesecekler bilemiyorum.
ASUNAZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder