8 Temmuz 2009 Çarşamba

Sıcağı Sıcağına...

Bugün biraz işe geç kaldım. Metrobüs kullanıyorum ama Metrobüse binebilmek için bir vesayit daha kullanmak zorundayım. Geç kaldığım için bugün o vesayit taksi oldu. Yoldan geçen bir taksiyi durdurdum ve gitmek istediğim yeri söyledim. Adam biraz pişman oldu beni aldığına ama bişey demedi. (Taksi soförleri 4-5 TL tutacak mesafelerden hiç hoşlanmıyorlar. Zaten açılış parası 2 TL cepte. Kısa mesafe onlar için daha karlı olduğu halde burun kıvırıyorlar. ) ineceğim yere geldiğimizde ücreti sordum bana 6 TL dedi. Taksimetreyi aradım göremedim. sanırım açmamıştı. Ama o kadar geç kalmıştım ki adamla bunun kavgasını yapacak durumda değildim verip parayı çıktım. Ama hakkından fazlasını helal etmiyorum kesinlikle. Çünkü o mesafe 5 TL bile tutmuyor. Tanzimat Taksi diye bir durağa ait olan taksinin plakasını alamadım aceleden.
Bir çok taksi şoförü bunu yapıyor. örneğin 7.6o TL tuttu diyelim. borcum ne diye sorduğunda 8 TL diyor. Adam gibi söyle. Müşteri isterse üstünü bırakır. Ya da 8.50 tuttu 10 veriyorsun. Bozuk param yok deyip kalanın üstüne yatıyor. Bu şimdi helal kazanç mı?
Not: Taksi durağını arayıp şikayet ettim. Telefondaki Bey araştıracağını söyledi ve özür diledi. Amacım Durağı ya da bütün taksi şoförlerini kötülemek değil. Çok sık başımıza gelen bu gibi olayları vurgulamaktı.
ASUNAZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder